Koivupentu ei ollut aivan varma oliko oppilas huomannut salareitin aivan varmasti, se oli kyllä näin kaukaanta vaikeasti huomattavissa. Etenkin, jos ei ollut ennen edes tiennyt sen olemassa olosta.
"Näetkö tuon keltaisen kukan? Se on aivan sen vieressä." Koivupentu täsmensi vielä, nyt toisen oli aivan pakko nähdä pienoinen reikä leirin muurissa. Ellei Ruusutassu ollut sitten erittäin huononäköinen? Pentu katsoi itse ylpeänä reikää, hän oli itse löytänyt sen. Hän ei tiennyt oliko joku ennen häntä karkaillut siitä ja tehnyt sen, jos oli niin hän oli kiitollisuuden velassa sille henkilölle. Reikä auttoi suuresti leiristä karkaamista.
"Minä en vain kokeile vaan teen sen." pentu sanoi innoissaan, hän todellakin tekisi sen. Kolli jopa hymyili hieman huomaamattaan, hän nautti toisen seurasta vaikka se oli vaikeaa uskoa. Alku vaikeuksien yli oli päästy ja Ruusutassu oli paljastunut ihan mukavaksi kissaksi, vaikka hieman ylireagoigin asioissa välillä.
"Hienoa." Koivupentu tokaisi, kun toinen oli sanonut, että he varmasti menisivät sinne kahdestan. Silloin he voisivat katsoa, kumpi tekisi uuden ennätyksen.
"Ainakin paljon ruokaa!" kolli vastasi ja lipaisi huuliaan, hän niin rakasti ruokaa.
"Ja sitten vihollisia joita vastaan taistella." Koivupentu lisäsi, niitä ei sopinut unohtaa missään nimessä.