Ai odotat? Tosiaan, niinhän Kkurppa taisi antaa ymmärtää, että tästä voisi minunkin mielipiteeni olla hyvä.
Minun mahtikantani on, että jos ei omaa persoonallista nimeä jaksa keksiä ja pelaajan itsensä mielestä on kiva käyttää kirjasarjasta lainattua jonkun toisen hahmon nimeä, niin mikäpä minä siitä olisin valittamaan. Kannattaa kuitenkin muistaa, että se saattaa herättää joissakuissa erinäisiä sekaannuksia ja ihmetystä. Tietysti aina sitä enemmän, mitä tunnetumpi kirjasarjan hahmo on kyseessä.
Mitään sellaista tekijänoikeudellista sääntöähän noihin soturinimiin ei liittyne (toisin kuin luopion nimeksi ei ehkä Harry Potter(tm) olisi kaikkein soveliain). Tai että varsinkin jos haluaa pysyä nimeämisessä tiukasti kirjojen yleisiä luontosanoja kunnioittavassa tyylissä, niin silloinhan voi helposti vaikka vahingossa osua sama nimi kuin jollain kirjan henkilöllä.
Minusta tämä on vähän sellainen juttu, että ei ole mitään syytä torpata sitä varsinaisesti asian itsensä takia, mitenkään säännönomaisesti kieltäen siis. Suosittelen kuitenkin itse kutakin pelaajaa harkitsemaan tarkkaan, että minkälaisen nimen hahmolleen haluaa antaa. Eikö aivan omaperäisen keksiminen ole kuitenkin aina hauskinta? Harkitkoon kukin itse minun puolestani, kuinka luova tahtoo olla.
On toki noin, kuten Kkurtsa sanoi, että Lehväpilvi nyt ei ole mikään erityisen näkyvä hahmo, vaikkakin näkyvämpi kuin Lovikorva kumminkin ja minä kyllä tiedän heti, kenestä kirjan hahmosta on kyse, kun puhutaan Lovikorvasta (suosikkihahmoni). Kannattaa siis miettiä siltäkin kannalta, että vaikka hahmo ei olisi välttämättä kovin näkyvä kirjoissa, voi hän kuitenkin olla esim. jonkun yksittäisen lukijan suosikkihahmo ja tällöin voi aina herättää kummeksuntaa tuollaiset samannimisyydet. Niitä nimiyhdistelmiä kuitenkin on loputtomasti keksittäväksi.
Pääpointsi: eihän tätä nyt kieltääkään varsinaisesti voi. Itse kuitenkin kehoittaisin aina ja kaikessa keksimään omia, persoonallisia ratkaisuja valmiiden nappaamisen sijaan. Toivottavasti onnistuin tarjoamaan monipuolisia näkökulmia itsenäisen harkinnan tueksi ja juuri Sinun (kuka ikinä tätä sattuukaan lukemaan) mielestäsi parhaan vaihtoehdon löytämiseksi.