Ei taida mitään nipotusylivaltaa noiden suhteen olla täällä ollut enää pitkään aikaan, kuten oletkin hienosti huomannut asiaintilojen olevan. On pelaajia, joilla on yli 5 hahmoa ja on hahmoja, joiden tietueet alittavat annetut virkemäärät ja vieläpä semmoisia, jotka tekevät tuota kovinkin reippahasti.
Tuommoisia virkemääräjuttuja nyt osaa varmaan jokainen järkevä kirahvi pitää ihan suuntaa-antavahkoina suosituksina ja osoituksena siitä, että mikään parin virkkeen luonteenkuvaus ei vielä riitä. Kannattaa kuitenkin muistaa vaikka sekin, että eri kirjoittajat saavat yhteen virkkeeseen ahdettua hyvinkin erilaisia määriä informaatiota, ja täten olisi aika tyhmää pitää jonain kiveen hakattuna sääntönä kaikille yhteistä virkemäärää, josta ei sitten lipsuta, ei sitten vähääkään.
Vaan kuten osoitit huomanneesi ja moni muukin varmaan niin tehnyt, on käytännössä käytäntömme noiden suhteen huomattavasti hermeneuttisempi. Käytännössä se lie YP, joka päättää, missä hahmoesittelyssä on tarpeeksi asianmukaisesti tietoa ja missä ei. Virkemäärät vain virikkeinä virkeään hahmonluontiin.
Maksimihahmomäärääkin täällä on ylitelty, enkä minä hlökohtaisesti näe siinä mitään ongelmaa, jos pelaaja pystyy kaikilla hahmoillaan pelaamaan, eikä hänellä itsellään ole siinä mitään ongelmaa. Eiköhän itse kukin osaa huomata, jos joku hahmonsa jää vaille käyttöä, ja sille voi ehkä sitten suunnitella tapoja poistaa se pelistä, jos niikseen.
Se, että nuo asiat jossain ilmeisesti esitetään sääntöinä, on tietty vähän kömpelöä, mutta emmeköhän kaikki kestä sen. Eipä sillä, etteikö asioita voisi muuttaakin. Itse voisin vaikka ehdottaa tässä nyt julkisesti YP:lle, että noita sääntöjä, jotka eivät ole sääntöjä, voisi esimerkiksi muokata tuolla sivulla jonkinmoisen otsakkeen "Suosituksia" tai vastaavaa alle. Tai sitten selittää asiaa vähän siltä kannalta, niin kuin se todella on: "Hahmoesittelyltä vaaditaan laajutta, ja kymmenisen virkettä per ulkonäkö / luonne jne. olisi tosi passeli" Tai tehdä säännöt, jotka todella ovat sitovia sääntöjä, mutta se voisi haista vähän positivistiselle natsimeiningille. Mikäs sen parempi tuoksu.