Sehän riippuu pitkälti kahdesta asiasta: pelien kulusta / juonesta ja pelaajien aktiivisuudesta.
Periaatteessahan, kuka tahansa kissa voi päästä klaanipäälliköksi. Se ei siis ole mitenkään kiinni pelaajasta. Yö- ja Tuliklaanissa ei ole koskaan pelin historian aikana tainnut päällikö vaihtua, vaan ne ovat olleet aloittamisesta asti samat. Valoklaanissa on vaihtunut päällikkö kaksi kertaa, kun ensimmäisen päällikön pelaaja lopetti ja toinen päällikkö sattui ihan pelin sisällä kuolemaan. Meriklaanissa on tainnut vaihtua ihan vastikään ensimmäistä kertaa, kun aikaiseman päällikön pelaaja on jo pitkään ollut käytännössä olematon täällä.
Käytännössä vaihtelua tapahtuu siis hyvin harvoin. Silloin kun tapahtuu, niin tietysti varapäällikön paikalla oleva kissa siirtyy seuraavaksi päälliköksi ja niin edelleen.
Minun henkilökohtainen mielipiteeni, jonka voi nyt tässä yhteydessä lausua julki, on, että klaanipäällikkö on sen verran tärkeä veijari, että sen pelaajan pitäisi olla aktiivisempi kuin mitä Tuliklaanissa tällä hetkellä on, ja esim. siinä klaanissa minä, jos olisin vallakas ja väkevä ylläpitäjä, vaihtaisin jo kernaasti päällikköä. Vaan se nyt vain minun mielipiteenäni, tiedättepä sen.
Vastaus kysymykseesi: Periaatteessa kyllä, käytännössä jokseenkin epätodennäköistä, onhan niitä päälliköitä vain neljä koko pelissä.