Nelituuli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Villeintä verbaaliviiksien väpätystä
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Hahmosäännöt

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
Owl
Kisuli
Owl


Viestien lukumäärä : 43
Join date : 23.01.2014
Ikä : 23

Hahmosäännöt Empty
ViestiAihe: Hahmosäännöt   Hahmosäännöt EmptyPe Kesä 27, 2014 9:57 am

Eli siis, ovatko hahmojen tekemistä ja sellaista vastaavat säännöt enää voimassa? Suntuubissa lukee ohjeet hahmohakemuksen kohtien virkemääriin, mutta niitä ei noudateta. Myös hahmojen määrän rajoituksia on kai hieman löysätty? Haluaisin selvyyden näihin ristiriitaisuuksiin. En halua kuitenkaan täyttä nipotusylivaltaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
BraambliPaathi
Kotikisu
BraambliPaathi


Viestien lukumäärä : 125
Join date : 02.07.2012
Ikä : 89
Paikkakunta : Afroditen saari

Hahmosäännöt Empty
ViestiAihe: Vs: Hahmosäännöt   Hahmosäännöt EmptyPe Kesä 27, 2014 10:10 am

Ei taida mitään nipotusylivaltaa noiden suhteen olla täällä ollut enää pitkään aikaan, kuten oletkin hienosti huomannut asiaintilojen olevan. On pelaajia, joilla on yli 5 hahmoa ja on hahmoja, joiden tietueet alittavat annetut virkemäärät ja vieläpä semmoisia, jotka tekevät tuota kovinkin reippahasti.

Tuommoisia virkemääräjuttuja nyt osaa varmaan jokainen järkevä kirahvi pitää ihan suuntaa-antavahkoina suosituksina ja osoituksena siitä, että mikään parin virkkeen luonteenkuvaus ei vielä riitä. Kannattaa kuitenkin muistaa vaikka sekin, että eri kirjoittajat saavat yhteen virkkeeseen ahdettua hyvinkin erilaisia määriä informaatiota, ja täten olisi aika tyhmää pitää jonain kiveen hakattuna sääntönä kaikille yhteistä virkemäärää, josta ei sitten lipsuta, ei sitten vähääkään.

Vaan kuten osoitit huomanneesi ja moni muukin varmaan niin tehnyt, on käytännössä käytäntömme noiden suhteen huomattavasti hermeneuttisempi. Käytännössä se lie YP, joka päättää, missä hahmoesittelyssä on tarpeeksi asianmukaisesti tietoa ja missä ei. Virkemäärät vain virikkeinä virkeään hahmonluontiin.

Maksimihahmomäärääkin täällä on ylitelty, enkä minä hlökohtaisesti näe siinä mitään ongelmaa, jos pelaaja pystyy kaikilla hahmoillaan pelaamaan, eikä hänellä itsellään ole siinä mitään ongelmaa. Eiköhän itse kukin osaa huomata, jos joku hahmonsa jää vaille käyttöä, ja sille voi ehkä sitten suunnitella tapoja poistaa se pelistä, jos niikseen.

Se, että nuo asiat jossain ilmeisesti esitetään sääntöinä, on tietty vähän kömpelöä, mutta emmeköhän kaikki kestä sen. Eipä sillä, etteikö asioita voisi muuttaakin. Itse voisin vaikka ehdottaa tässä nyt julkisesti YP:lle, että noita sääntöjä, jotka eivät ole sääntöjä, voisi esimerkiksi muokata tuolla sivulla jonkinmoisen otsakkeen "Suosituksia" tai vastaavaa alle. Tai sitten selittää asiaa vähän siltä kannalta, niin kuin se todella on: "Hahmoesittelyltä vaaditaan laajutta, ja kymmenisen virkettä per ulkonäkö / luonne jne. olisi tosi passeli" Tai tehdä säännöt, jotka todella ovat sitovia sääntöjä, mutta se voisi haista vähän positivistiselle natsimeiningille. Mikäs sen parempi tuoksu.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://runningvegetableoil.deviantart.com/
Owl
Kisuli
Owl


Viestien lukumäärä : 43
Join date : 23.01.2014
Ikä : 23

Hahmosäännöt Empty
ViestiAihe: Vs: Hahmosäännöt   Hahmosäännöt EmptyPe Kesä 27, 2014 10:57 am

Kiitos jälleen BraambliPaathille, ja jälleen tunnen oloni hölmöksi... Vetävät sanattomiksi yleensä nuo sinun verbaaliviiksien väpätyksesi... Niin, kuitenkin. Olen itsekin ajatellut näitä sääntöjä vain ja ainoastaan suosituksina, ja niin varmasti muutkin. Siitähän juuri olin ylläpidolle huomauttamassakin, että näitä ei ihan sääntöinä kannattaisi esitellä. Enkä todellakaan halua nipotusylivaltaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Lumiko
Kotikisu
Lumiko


Viestien lukumäärä : 106
Join date : 30.10.2011
Ikä : 29
Paikkakunta : Tampere

Hahmosäännöt Empty
ViestiAihe: Vs: Hahmosäännöt   Hahmosäännöt EmptyTi Heinä 08, 2014 11:09 am

Tosiaan. Pitääkin muokata tuolta sivuilta noita juttuja, kunhan ehdin. Ja tosiaan, ne ovat ihan suuntaa antavia - eli niitä ei ole pakko noudattaa, mikäli osaa tehdä kattavan hahmon/hakemuksen.

Ja tosiaan muutamia hakemuksia olen nähnyt, missä luonnetta on 2 lausetta ;'D

Korjailenpas tässä joku päivä
Takaisin alkuun Siirry alas
https://www.facebook.com/ShadowLoversCosplay/
Sponsored content





Hahmosäännöt Empty
ViestiAihe: Vs: Hahmosäännöt   Hahmosäännöt Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Hahmosäännöt
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Hahmosäännöt?

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Nelituuli :: Yleinen :: Kysymykset-
Siirry: