Nelituuli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Villeintä verbaaliviiksien väpätystä
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Kirjan hahmon nimi oman hahmon nimenä?

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
Koivu
Luopio
Koivu


Viestien lukumäärä : 87
Join date : 27.11.2014
Paikkakunta : korvatunturi

Kirjan hahmon nimi oman hahmon nimenä? Empty
ViestiAihe: Kirjan hahmon nimi oman hahmon nimenä?   Kirjan hahmon nimi oman hahmon nimenä? EmptyLa Huhti 04, 2015 11:39 pm

Näitä kysymyksiä mulla näyttää tulevan aika paljon, mutat toivottavasti saan vastauksen tähähnkin. Eli minullahan on Tuliklaanin parantajaoppilas, niin haluaisin tietää että voiko kaksi parantajaa olla yhtä aikaa siis, koska että onko Lehvätassu niin kauan oppilas kun Tuhkamyrsky kuolee vai? En nyt tarkoita sitä että Lehvätassu pitäisi nimittää tässä ja nyt samantien parantajaksi vaan että sitten myöhemmin. 

Tähän samaan  voisin laittaa vielä toisen kysymyksen että voiko hahmostani tulla parantajana nimeltään Lehväpilvi, vaikka sellainen kirjassa on. Eli saako olla saman nimisiä kissoja kuin kirjassa?


Viimeinen muokkaaja, BraambliPaathi pvm Ke Huhti 08, 2015 1:04 am, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : Parempi otsikko, jotta muutkin voi ihastella vastauksia)
Takaisin alkuun Siirry alas
Kkurakur
Kotikisu
Kkurakur


Viestien lukumäärä : 117
Join date : 19.10.2013

Kirjan hahmon nimi oman hahmon nimenä? Empty
ViestiAihe: Vs: Kirjan hahmon nimi oman hahmon nimenä?   Kirjan hahmon nimi oman hahmon nimenä? EmptySu Huhti 05, 2015 1:22 am

Klaanissa voi olla kaksi parantajaa yhtä aikaa. Kirjoissakin nimittäin voi, joten en näe syytä, miksei voisi olla.

Periaatteessa Nelituulessa on vallinnut sanomaton sopimus, ettei samannimisiä hahmoja saisi olla kuin kirjoissa. Minä olen kuitenkin sitä mieltä, että mikäli hahmot ovat jotain ihan statisteja, joiden nimet vain pyörivät kirjojen klaanilistoissa eivätkä hahmot ole merkityksellisiä, voi tällöin olla sama nimi, mikäli se ei ole tarkoituksellista. Minä siis antaisin luvan nimen Lehväpilvi käyttöön, koska en kyllä edes muista, kuka hahmo se sellainen on, mutta odotetaan myös BP:n mielipidettä ennen kuin lopullinen lupa annetaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://kurmitsa.deviantart.com
Koivu
Luopio
Koivu


Viestien lukumäärä : 87
Join date : 27.11.2014
Paikkakunta : korvatunturi

Kirjan hahmon nimi oman hahmon nimenä? Empty
ViestiAihe: Vs: Kirjan hahmon nimi oman hahmon nimenä?   Kirjan hahmon nimi oman hahmon nimenä? EmptySu Huhti 05, 2015 1:26 am

juu, ja Lehväpilvi on soturikissoissa Tomuturkin kumppani ja yksi lempi hahmoistani ;) vaikkakin hahmo ei ole kovin merkityksellinen tuossa kirjasarjassa.

Odotan siis vastausta vielä tuosta nimi asiasta.
Takaisin alkuun Siirry alas
BraambliPaathi
Kotikisu
BraambliPaathi


Viestien lukumäärä : 125
Join date : 02.07.2012
Ikä : 89
Paikkakunta : Afroditen saari

Kirjan hahmon nimi oman hahmon nimenä? Empty
ViestiAihe: Vs: Kirjan hahmon nimi oman hahmon nimenä?   Kirjan hahmon nimi oman hahmon nimenä? EmptyMa Huhti 06, 2015 7:26 am

Ai odotat? Tosiaan, niinhän Kkurppa taisi antaa ymmärtää, että tästä voisi minunkin mielipiteeni olla hyvä.

Minun mahtikantani on, että jos ei omaa persoonallista nimeä jaksa keksiä ja pelaajan itsensä mielestä on kiva käyttää kirjasarjasta lainattua jonkun toisen hahmon nimeä, niin mikäpä minä siitä olisin valittamaan. Kannattaa kuitenkin muistaa, että se saattaa herättää joissakuissa erinäisiä sekaannuksia ja ihmetystä. Tietysti aina sitä enemmän, mitä tunnetumpi kirjasarjan hahmo on kyseessä.

Mitään sellaista tekijänoikeudellista sääntöähän noihin soturinimiin ei liittyne (toisin kuin luopion nimeksi ei ehkä Harry Potter(tm) olisi kaikkein soveliain). Tai että varsinkin jos haluaa pysyä nimeämisessä tiukasti kirjojen yleisiä luontosanoja kunnioittavassa tyylissä, niin silloinhan voi helposti vaikka vahingossa osua sama nimi kuin jollain kirjan henkilöllä.

Minusta tämä on vähän sellainen juttu, että ei ole mitään syytä torpata sitä varsinaisesti asian itsensä takia, mitenkään säännönomaisesti kieltäen siis. Suosittelen kuitenkin itse kutakin pelaajaa harkitsemaan tarkkaan, että minkälaisen nimen hahmolleen haluaa antaa. Eikö aivan omaperäisen keksiminen ole kuitenkin aina hauskinta? Harkitkoon kukin itse minun puolestani, kuinka luova tahtoo olla.

On toki noin, kuten Kkurtsa sanoi, että Lehväpilvi nyt ei ole mikään erityisen näkyvä hahmo, vaikkakin näkyvämpi kuin Lovikorva kumminkin ja minä kyllä tiedän heti, kenestä kirjan hahmosta on kyse, kun puhutaan Lovikorvasta (suosikkihahmoni). Kannattaa siis miettiä siltäkin kannalta, että vaikka hahmo ei olisi välttämättä kovin näkyvä kirjoissa, voi hän kuitenkin olla esim. jonkun yksittäisen lukijan suosikkihahmo ja tällöin voi aina herättää kummeksuntaa tuollaiset samannimisyydet. Niitä nimiyhdistelmiä kuitenkin on loputtomasti keksittäväksi.

Pääpointsi: eihän tätä nyt kieltääkään varsinaisesti voi. Itse kuitenkin kehoittaisin aina ja kaikessa keksimään omia, persoonallisia ratkaisuja valmiiden nappaamisen sijaan. Toivottavasti onnistuin tarjoamaan monipuolisia näkökulmia itsenäisen harkinnan tueksi ja juuri Sinun (kuka ikinä tätä sattuukaan lukemaan) mielestäsi parhaan vaihtoehdon löytämiseksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://runningvegetableoil.deviantart.com/
Koivu
Luopio
Koivu


Viestien lukumäärä : 87
Join date : 27.11.2014
Paikkakunta : korvatunturi

Kirjan hahmon nimi oman hahmon nimenä? Empty
ViestiAihe: Vs: Kirjan hahmon nimi oman hahmon nimenä?   Kirjan hahmon nimi oman hahmon nimenä? EmptyMa Huhti 06, 2015 7:35 am

Kiitos teille molemmille neuvoista :)
Yritän keksiä Lehvätassulle muun nimen kuin Lehväpilvi, mutta jos en keksi mitään lautan sen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Kirjan hahmon nimi oman hahmon nimenä? Empty
ViestiAihe: Vs: Kirjan hahmon nimi oman hahmon nimenä?   Kirjan hahmon nimi oman hahmon nimenä? Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Kirjan hahmon nimi oman hahmon nimenä?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Hahmon seksuaallisuus?
» Hahmon luominen: minkälainen on kiinnostava hahmo
» Mitäs kaikkia tietoja hahmon lomakkeessa tuleepi olla?

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Nelituuli :: Yleinen :: Kysymykset-
Siirry: